egyszerű gondolatok

Állva tekerek

2018/01/05. - írta: throbi

Miért?

Amikor tehetem, biciklivel megyek dolgozni. Szerencsére elég sokszor tehetem. Évekkel ezelőtt ez azzal járt, hogy nagyon gyakran kellett cserélnem a farmereimet: még teljesen jó állapotban voltak, csak a tökömnél lyukadtak ki a sok bringázás miatt. Mint minden jónak, ennek is fájdalmasan vége szakadt. Szerencsére nem a bringázásnak, hanem a farmer-pocsékolásnak. De legalább fájdalmasan.

A gyerekek nagyon szeretik az akvaparkot, akkoriban a családi csúszda volt a menő, a durvábbakra még nem engedtük őket. Egy közös csúszás alkalmával, Íriszt kézen fogva, Tihamérrel a nyakamban, Lehellel az ölemben, nagy röhögés közepette sikerült seggen landolni, pontosabban a farokcsontomon, le is horzsoltam róla a bőrt. Nagyon nem zavart, nem is foglalkoztam vele másnapig, amikor reggel Nightwish-sel a fülemben biciklire nem pattantam. Hát az ülés pont az érzékenyre horzsolt farokcsontomat nyomogatta. Sebaj, tekerek állva, gondoltam, s lőn. Háát... Az irodáig 10 kilométer az út, kettőt bírtam. Úgy éreztem, kiszakad a hasam. Pihenés, átkapcsoltam egy kis B.B. King-re, állva tekertem - még egy kilométert. Chris de Bourgh-ra egy felet. Majd toltam is a Lurdy Házig. Arvo Pärt-re sikerült átjutni a Lágymányosi hídon. Fél órás késéssel érkeztem az irodába. Hazafele kicsivel könnyebb volt, három részletben sikerült is állva hazatekerni, de a másnapi izomláz már jobban fájt, mint a lehorzsolt farokcsontom. Eltelt egy hét, izomláz elmúlt, s már megállás nélkül le tudtam állva nyomni a teljes távot. Sőt, észrevettem, hogy ha nem a fenekemmel tartom a bringát, a súlypontom is alacsonyabb, ezért könnyebben tudok kanyarodni. Sebességváltásra sem volt már szükség, a leggyorsabb fokozatban is kényelmesen el tudtam indulni, ha állva nyomtam a pedált. Az intenzív hasmunkától meg a pocakom is lement.

Nem tudom, mikor gyógyult be a horzsolás a fenekemen, nem is izgatott. De azóta csak állva tekerek, kicsivel nőtt az átlagsebességem és a farmereim nem lyukadnak ki a tökömnél. Sőt, úgy látom, követőim is akadtak, egyre több állva tekerőt látok a bringautakon.

Címkék: miért
Szólj hozzá!
süti beállítások módosítása